Tjena!!! Rävråttan in the house!!!



Tjena alla Göte vänner. Idag tar jag hand om bloggen, Göte har inte tid, han firar fortfarande sin födelsedag. En dag räcker inte för en stjärna. Nä, det behövs flera veckor, ja kanske till och med en månad vad vet välan jag? Men   inte mig emot. Jag har gjort mig förtjänt av att synas här på bloggen. Häng med vet jag!!!



Ni kanske tror att jag e ledsen över mitt namn Rävråttan?? Ni som tror det har fel.... Jag e så stolt över det fina namnet. När jag säger det riktigt många gånger på en dag så växer min nos några centimetrar. Räääävrrrrrååååtttttan smaka på det,  säg det och förundras över vad mysigt det känns.



Ni kanske undrar vad vi gör på våran gård? Vill ni veta vad mitt arbete består av? Jamen det e väl klart, jag jobbar som dörrstopp. Finfint jobb kan ni tro. Man kan liksom slappa på jobbet.



Tronada jobbar som kudde åt Rebecca.  ZZzzzZZzz!!!!



När Rebecca har vilat klart så börjar hennes kuddjobb. Jag undrar om inte hennes jobb är den coolaste?? Fölkudde, mm vad gulligt det låter. När jag blir stor vill jag nog bli en fölkudde... nej för tusan jag ändrar mig jag vill ju få fast jobb som mattekudde så det så!



Husses händer jobbar som kudde åt Smulan. Oh!!! Vad mysigt hon har det!!!! Här hemma på våran gård finns det så mycket mysigt att göra, men kuddjobbet är nog det mysigaste. Vad tycker ni???



Jaha kära vänner, hm jag menar Snygg-Götes vänner det e väl vad vi har sysslat med i sommar, vi har kuddat och gosat och myspysat för det mesta. Göte försöker fostra mig men jag säger nej till det. Bestämt....Säger jag nej..... Jag vill bara vara Jalle.....



Jalle Naturell, bra som jag e så det så!!!!

Göte hälsar tack som faan!!! Tack alla vänner som inte försvinner, som inte ger upp, som vet att rätt som det är så dyker han upp här hemma på sin alldeles egna, makalösa på gränsen till att man vill skrika yes yes yes BLOGG med stora bokstäver........ Jamen det e välan inget konstigt med det????



Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Rudi

ÄNTLIGEN hörs ni av!!! Det går bra med Rävråttan också, du är också en cool snubbe, tycker jag, även om du inte är riktigt torr bakom de där snygga öronen än :-)Hälsa brorsan att han snart får sluta fira annar håller han på än när han fyller nästa gång! Ha det bra! Killkram från mig!

2010-08-14 @ 21:55:49
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Cruellas sida

Äntligen ett livstecken! Som vi har saknat er. Kramisar!

2010-08-15 @ 00:33:20
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Totti

Men det förstår väl vem som helst att GÖTE inte har tid att blogga. Han måste ju övervaka allt slappande så att det inte utbryter kuddkrig. Tänk om Katten skulle sno jobbet som fölkudde och Tronada lägga sig på dig! Nä, nån måste ju hålla ordning.

2010-08-15 @ 01:06:04
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Mattes moster Barbro

Du är en riktigt SNYGG kille och Rävråttan är ju ett riktigt bra namn, särskilt om man tar i lite på r:en, som skåningar t.ex eller min dotter som har svårt med ded den bokstaven. Stå på dig mot stöddisen Snygg-Göte.

2010-08-15 @ 10:26:22
Polaren: Nilla

Men äntligen, ja jag ska ju inte klaga. Harry och jag har ju haft den stora äran att gå på morgonpromenader på vackra Österlen, med vackra Snygg-Göte och Jalle Rävråtta. Så jag har ju inte behövt sakna er, förens nu. Nu när vi är hemma i Tråklands-Väsby ;o) Men å andra sidan så finns det ju en massa gulliga barn och barnbarn här, så att, så himla tråkigt är det nog inte. I går fick jag hux flux ledigt från jobbet. Och vips så åkte vi ut och hälsade på "Grabbarna Bus" på landet. Och i dag har jag äntligen träffat Elvis. Men nu ska jag snart åka iväg och nattjobba. Tänk en smula på mig är ni snälla.

Kram på er alla

2010-08-15 @ 18:12:13
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Britta

Så himla roligt att höra från dig Jalle! Och hälsa Snygg-Göte att jag saknat honom också - alldeles väldigt mycket:0)

Misstänker att den gode Göte får huka sig.....

Jalle tänker ta plats :0)

Men det är klart, Götes härliga ego låter sig inte tufsas till så lätt.

Kan hälsa från UPPFÖDARNA - vi har just varit på klubben och tränat grundligt. I dag kan man i alla fall andas!

Kram till alla på gården - oavsett antal ben :0)

2010-08-15 @ 19:01:03
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Torsten

Jalle....fan va du har vuxit!!! Och fått jobb som dörrstopp?!! Ja, nånstans ska man väl börja antar jag...:)

Sa du att Göte firar sin födelsedag??! Men jag vill ju isåfall säga GRATTIS förståss och hälsa honom att jag självklart vill blogg-växla med honom för han är ju min idoool!!! Jalle, jag tycker att du ska låta Göte fostra dej, då kommer du att växa upp till en trevlig, ödmjuk och snäll colliepys (men säg inte att jag sagt det), tjejerna kommer att ÄLSKA dej! Jo, jag är helt säker faktiskt!

Ha det bra, Räääävråååttan...hehehe!

2010-08-16 @ 18:38:17
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Edith

Hej Snygg-Jalle, Du har vuxit under sommaren och blivit en ganska stor kille. Att ha jobb som dörrstopp ... vad ska jag säga ... bättre kan man väl inte ha det. Bara ligga och softa dagarna i ända. Colliekramar

2010-08-16 @ 19:15:02
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Malin m prickarna

Jalle, för tusan! Du är en hejare till dörrstopp! eller dörrkudde kanske det är... Men du, du måste SKVALLRA för matte när du skrivit nåt här - det här är ju flera dar sen - o jag har missat det!

Du är en skojig liten rävråtta men ojojoj, snart är du en tjusig SOBEL-COLLIE, min absoluta favorit (ja, efter prickhundarna då, annars blir de ju sotis). Kram!

2010-08-16 @ 19:19:23
URL: http://vetmalin.dinstudio.se
Polaren: Hector

Nämen tjena rrrrävrrrrrråttan ! Allt bra med dig ser jag. Tror nog inte att Göte firar sin födelsedag så här länge nä nä. Jag tror nog mera på att du tagit över kommandot och bestämt över honom att han inte ska blogga just nu jag !

Men du har vuxit en massa ser jag ! Men se det har jag med så det så.

Här är det lite diskussioner just nu om vem som kan bestämma. Jajamensan, men ännu delar vi på den bördan jag och Wille.

2010-08-17 @ 12:40:22
Polaren: erika

heeej alla glada där nere hur har ni det?? sakna er, hur har eran sommar varit?? vad stora göte o jalle är, finaste=)

2010-08-18 @ 22:42:49
URL: http://elvismammans.blogg.se/
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Ja du rääääävråååtttan det kittlar gott i munnen när man säger ditt namn. Fasen vad du växer, du är ju snart lika stor som Göte. Förresten, håller han på och fyller år fortfarande???? Du får gratta honom från mig i efterskott.

Härligt att se att ni har haft en riktigt skön sommar.

Kramar från Elliot

2010-08-19 @ 00:46:11
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: strövelstorpslagottona

Du är ju bara för duktig du Rävråttan som har hälsat på i våran blogg. Vi tycker ditt namn är sju tusan så snyggt. Det händer att vi inte bloggar sådär ofta heller, men vi ger inte upp ska du veta. Hälsa brorsan och pussar till er från oss

2010-08-19 @ 23:39:57
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Martin "tolvan" - Bisexuell, Humor, Natur

Hej, allt bra? =)

JÄTTEFIN BLOGG!! :D

2010-08-20 @ 00:34:41
URL: http://tolvans.com
Polaren: Stella o Doris

Jasså han firar än Göte, vår matte firade bara i två dagar, men det är klart, hon är ju varken Snygg eller Göte....



Rävråttan låter bra, och fortsätt du att bara vara den du, vi gillar ju dig!!

2010-08-20 @ 22:55:22
URL: http://blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Hector

Hallå där "rävråttan" storöra här ! vet du jag busade med en tjej igår med samma färg som dig ! Hon var jättesöt. Synd att inte du var där du med, det hade varit kul, men det är klart det är ju en bit att åka.

Har Snygg Göte piggnat till än ? Vicken sjusovare han är, håller sig borta från bloggen på dte här sättet. Hmmmmm.

2010-08-22 @ 09:11:00
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0