Lördag hela veckan!!!!



Hej mina vänner.. Jag har bestämt att den häringa veckan e det Lördag varje dag. Vilket betyder godis varje dag. Det e jag som e erat Lördagsgodis. Jag e ju en riktig goding, ni vill ju ha mig erkänn. Ni vill gosa, pussa, värma er i min mjuka päls. Ni vill ju vara jag. Det e väl inget konstigt med det. Lugn, jag räcker till för er alla.



I dag sa husse.. Kom nu Göte så ska vi gå ut på en Lördagspromenad, vi ska se om själen har läkt klart. Vi lämnar gården, den trygga innergården, vi ska gå ut ur byn. Bara en liten bit. Du bestämmer Göte. Vi går bara så långt som du vill. Efter en liten bit så möter vi två invandrande hundar från Spanien. Ja, två kamrater som inte haft det så bra som Jag och mina Pudlatjejer. Dom skällde ut mig som faan, men jag sa, skäll inte vi kan välan prata lite tystare och kanske bli vänner. Vi gick vidare, det kändes som dom behövde fundera på det jag sagt. Men jag kände mig lugn och trygg. Husse, det går ju bra det här. Vi går en bit till.



Oups!!! Det kom med lite ohyra på den här bilden. Det e Helga som sprang förbi. Det kan ni strunta i. Jag e lördagsgodiset, hon e ett tandtroll. Haha fan vad fyndigt. Helga och Stina e tandtroll. Mej kan ni njuta av utan att ens få tandsten.....Nä, nu får jag allt gå vidare.



Helga!!! Jag sa att du inte fick vara med idag. Ska jag behöva jaga ut dig ur min blogg. E det så????



Så där ja!!! Nu har jag snart kört bort henne. Om ni har glömt bort så i dag e jag ert Lördagsgodis. Mmm, jag e smaskens....



Nu börjar vi närma oss skogen. Vi går förbi säger husse. Det e någon som skjuter i skogen. Vet ni  vad? Jag hade fått upp ett spår, fråga mig inte på vad, men det luktade smarr.  Jag ville in i skogen. Matte räknade till 12 skott, en bra bit i från, men jag brydde mig inte. Jag hade så jädrans kul. Husse, matte, mina tandtroll alla va ju med, jag gick vidare in i skogen. Livet leker, allt luktar gottis så gott att jag inte hör att en jägare skjuter. Jag e en tusan till collie, en av de bästa.



Kom nu fortsätter vi, jag vill ju inte tappa mitt gottiga spår. FARSAN EROS snart e jag redo, snart kommer jag upp till dig så ska vi spåra, ett tusan till bra colliespår. Det kan ni va säkra på.



Nu springer jag hemmåt. Ja, jag vet vart jag bor. Jag e välan inte helt korkad . Jamen bara för att jag kom vilse en gång så betyder ju inte det att jag inte hittar. Nu va ni allt taskiga. Jag e ju Göte stigfinnaren. Jag och min morbror Kjelle e ju dom bästa stigfinnarna på den häringa planeten. Ni kan få gå kurs hos oss.




Nu ska jag gå in i stugvärmen och gosa ner mig i soffan med dom två tandtrollen Stina och Helga. Men först ska ni få en påse lördagsgodis av mig.



Njut mina vänner!!!! En påse fylld med det finaste man kan få. En godispåse fylld med bara dom finaste bitarna. Jag e som äkta vanilj eller den finaste cacao man kan få tag på. Jag e SNYGG-GÖTE VON FORNBORGEN SKRIVET MED STORA BOKSTÄVER. Det e välan inget konstigt med det. Njut för tusan!!!!

Hej då bloggen!!! Det va väl en tusan till Lördag för att vara Onsdag???



Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Zammy

Det här var precis i min smak............. jag som är godisgris fick lördagsgodis på en onsdag :-)

2010-01-06 @ 16:42:19
URL: http://www.zting.se
Polaren: Carro

Vilken braig onsdagspromme!och vilka fina bilder, du är allt fasligt fotogenique du! Pussåkram

2010-01-06 @ 16:49:06
Polaren: Edith

Fantastiskt Göte! Nu är jag helt övertygad om att du är tillbaka på banan igen. En fin colliepys är du. Klarar livet med glans. Tillika en riktig snygging. Kram från Edith långnos.

2010-01-06 @ 17:03:39
URL: http://www.parisercollie.blogg,se
Polaren: Britta

Ojojoj...

Jag är proppmätt Göte!

Så här mycket lördagsgodis har jag aldrig tryckt i mig tidigare - och t o m före middan´:0)



Fast det där med tandtrollen...Helga och Stina,

Nääe, Göte, jag tycker dom är fina!



2010-01-06 @ 18:10:27
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Tuna

Åh vad du är vacker Göte... Jag är kär.

Förlåt mig om jag sagt samma sak till några andra här i cyberspace. Jag blir så lätt kär.



(Matte tycker att fotografen ska ha en eloge, säkert har han/hon en bra kamera och bra känsla för hur Snygg-Göte tar sig bäst ut på bild. Den känslan kan man inte beskylla alla bloggare för, dessvärre.)

2010-01-06 @ 18:23:47
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Prinsessorna

Mmmmmmmmmmm det var gottigt. Lördagsgodis på en onsdag, det gillar vi. Men hörru du Göte, du och våran husse, stigfinnare, tillåt oss att småle. Husse som knappt hittar hem. Jo ni skulle allt vara ett snyggt par. Undrar vart alla kursdeltagarna skulle ta vägen, puts väck bara ;o)

Puss, puss, puss, nu är vi proppmätta av allt ögongodis.

2010-01-06 @ 19:10:16
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Nilla

Hejsan svejsan...bästa lördagsgodispåsen ;o) Vilken härlig promme, och skottfast är du fortfarande, härligt.

Vet du Göte, jag har en önskan. Jag har ju hört av kusin Helena att man kan önska sig inlägg här. Ja katten Busan har jag ju redan sett, nej jag vill ha mera Göte så klart. Men jag undrar om du kan ta en promenad förbi min lilla länga, så jag får se hur den ser ut i vinterskrud. Och man vet ju aldrig om den for i luften på Nyårsafton, det var ju många som gick upp i rök då ;o) Du kan väl posera på lite vackert utanför, snälla.

Puss på den vackra nosen

2010-01-06 @ 19:16:22
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Torsten

Finfiiiint lördagsgodis....passar fint i en tunn liten lagotto-mage! Det bästaste av det bästa, jag glömmer bort hur hungrig jag är! Fast jag kan ändå medge att den där färsen, den är riktigt jävla god...kan ju ändå vara lite lönande med taskig kista då o då :/

Göte, din sjutusan till att vara duktig....Gillade att du ville gå i skogen fastän det sköts där ute! Det är ju det jag sa: att du är en stolt fan som klarar det mesta....nu klev du upp ytterligare ett pinnhål!

Hej svej, kompis, sov så gott! Hälsa tandtrollen!

2010-01-06 @ 19:20:43
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Stella och Doris

Fan va gott Göte,både med den stora fina godispåsen och att du är tillbaka, med allt det där goda självförtroendet som bara du har!!

Härlig läsning i dag!!



Kramar

2010-01-06 @ 21:36:42
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Rudi

Vilken fantastisk godispåse! Så "fotogenisk" du är dessutom. Fast det visste du ju redan om. Jag fick en knorr idag, så den kan jag lägga till i godispåsen. Blir så glad när jag hör att du gick i skogen fast de sköt och sket i det!

Smällpuss på dig!

2010-01-06 @ 21:50:28
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Rudi

Vilken fantastisk godispåse! Så "fotogenisk" du är dessutom. Fast det visste du ju redan om. Jag fick en knorr idag, så den kan jag lägga till i godispåsen. Blir så glad när jag hör att du gick i skogen fast de sköt och sket i det!

Smällpuss på dig!

2010-01-06 @ 21:50:57
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: strövelstorpslagottona

En sån godispåse har vi aldrig fått tidigare. Tack du ädle baron för den smaskigaste av det smaskigaste. Men du, dela med dej till tandtr f´låt dom snygga pdeltjejerna menar vi.

snyggepussar

2010-01-06 @ 23:21:19
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Filifjonkan

ojojoj vad du piggat på dig igen SnyggGöthe det var roligt att se. Håll dig i närheten av husse o matte så går d bra vet du. Ja då du är så söt så söt så. Men du får nog ta på dig en halsduk snart så himlars kallt som det är n., Bli inte rädd om du hälsar på hos mig Göthe för det är bara jag som kör snöslungan och jag finns under alla mössor och jackor puss på dig

2010-01-07 @ 00:19:03
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: Elliot och Kulan

Ja du Göte, jag kan nog t.o.m. säga att du är som den finaste ryska kaviar eller ett riktigt fint årgångsvin ja jag kan nästan, men bara nästan sträcka mig så långt som att säga att du är Kung, men riktigt så långt kan jag ju inte sträcka mig för det är ju min titel och jag kan ju inte ge bort min egen titel.. eller... Hur som helst så var det en väldans fin godispåse :-)

Elliot

Kung af Upphärad

2010-01-07 @ 01:28:36
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: malte o snokas

å va skönt snygggöte att du inte brydde dig om smällarna! vi blir så himla glada här! du ska se att du går vidare lätt som en collie!!

slafspussar

2010-01-07 @ 20:15:50
Polaren: Sigge Svamphund

Skönt att du är tillbaka till ditt gamöa vanliga jag igen.


Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0