Först....bäääst....och vackrast!!!



God morgon mina vänner!!  Här springer jag rätt in i min blogg lycklig och sprudlande som bara den.  Klockan e sju på morgonen och vi är redan på stranden. Det e varmt, vackert och allt är rätt.  Jag, ettan först och Jalle tvåan efter.  Nu tänker ni, jädrans vad pigga dom är. Javisst e det så!!!!!



Idag Jalle e det Lördag och i stället för lördagsgodis så ska du få känna på att vara etta. Det blir ditt godis. Tusan vilken snäll storebror jag är. Om jag va lillebror så skulle jag vilja ha mig själv som storebror. Såå mycket jag skulle trivas med det. Ja det säger jag er. Edith,  min fina prinsess vän, visst skulle välan du vilja ha mig som storebror?? Nä nu kom jag ju på det. Du vill ju ha mig som fästman, visst???



Ser ni!! Jag håller vad jag lovar. Jalle får bollen och jag springer bredvid. Vad tycker du gudmatte, så fin och snäll jag e??? Jag tränar inte bara Jalle utan jag tränar mig själv. Tänk vad nöjd jag e med mina framsteg......



Nu mina vänner har jag nått slutet på min vänlighet. Njut av den häringa bilden på Jalle för nu vill jag ta tag i min blogg, mitt liv och främst mitt EGO,  ja,  jag va tvungen att skriva med stora bokstäver  för att stärka mitt dalande självförtroende. Puh!!! Vad det sliter på kroppen att vara snäll.



Ge hit min leksak unge....annars.....hm, tror jag att jag kastar dig i havet. 



Jalle för tusan du ska vara efter mig. Jag har ju lärt dig att STÖRST GÅR FÖRST, ELLER BÄST VINNER. Jalle det e inget jag har hittat på, det e så och ska så vara.......Mycket kanske jag hittar på men inte det här, nä, nu e det på riktigt.



Jaaaallle!!! Kom ska du få bollen....HIhi..



Lite till Jalle.... Så ja, kom igen då, lite längre ut. Feeegis!!!!



Hjääälp!!!!! Rädda mig!!!!!Husse, matte jag håller på att drunkna.....



Sluta sura nu Jalle. Du lever ju... du e långt ifrån drunknad. Jag skulle kalla det tassblöta och inget annat. Kom nu så ska jag lära dig ett alldeles nytt spjättspjång. Det e mitt allra bästa som du ska få av mig. Jag kom på det just nu. Vi kan kalla det för Sandskogens spjättspjång, jamen det gör vi, då kommer du alltid att tänka på denna häringa fina morgonen med mig på stranden.  Vad tycker du Jalle???



Kom nu då lillebror. Jag ser ju att du inte vill sura mera. Kom och lek med mig.  SNÄLLA JALLE med stora bokstäver. Nu blev du väl glad???? Det  blev i alla fall jag.



Sluta skvallra Jalle..... Jag har ju nästan sagt förlåt..... Vad mer kan jag göra?



Jag vet inte riktigt vad som hände denna morgon?  Jag skulle ju bara vara snäll storebror men något gick fel,  men hur gick det fel?? Jag har ju bara varit mig själv och det kan ju för tusan inte vara fel. Nä vet ni vad!!!
Nu ska ni få se hur jag avslutade våran strandmorgon. Jag vill dela med mig av mig själv till Sandskogen och Ystad så jag lämnade det bästa jag kom på...... Ja ni får gissa vad......



Nu mina vänner så har morgon gått vidare till kväll och visst e vi vänner  Jalle och jag.  Storebror och lillebror, ettan och tvåan vänner för livet  så är det. Tusan va glad jag e att han finns...Va! Sa jag verkligen detta???? Matte nu får du ge dig. Jag kan ju framstå som fjollig. Du skriver ju ord som inte kommit ur min mun. Tro inte på henne. Sluta skriv kvinna nu räcker det.... Hör vad jag säger!!!!  Jag e Snygg-Göte von Fornborgen en tusan till fivestar colliepys med extra allt.....

Jamen det e välan inget konstigt med det????


Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Rudi

Men tusan så stor din lillebror har blivit redan! Vad ger ni honom att äta egentligen? Ni springer på stranden så jag blir alldeles avudsjuk igen. Jag vill också ha en strand har jag ju sagt! Och klippklättring sysslar du också med! Och sk-ter på klipputsprång! Ja du är allt en tusan till colliepys, absolut! Och du, mina vattenskålar blev över när matten sålde sina hästar, så jag fick liksom ärva dem. Bra va?

2010-06-05 @ 22:19:01
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Totti

Wow, vilken strand! Jag har också varit i sandskogen i Ystad, men där fick inte hundar bada, så vi fick åka en bra bit bort längs kusten för att hitta en strand där jag fick vara. Det var ju mitt i juli och folk överallt. Men om vi hade varit så morgonpigga som ni, så kanske jag hade hunnit före allt folket.

2010-06-05 @ 22:23:32
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Edith

Vilken härlig strandpromenad! Jag blir alldeles avis. Det är klart att du GÖTE med stora bokstäver är bäst och vackrast. Men se upp ... jag tror att lillebror kommer att bli störtsnygg han också. Självklart vill jag ha dig till fästman. Vilket kap! Colliekramar

2010-06-06 @ 07:53:37
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Malin m prickarna

Åååhhhh, jag ÄLSKAR din strand! Nu fick du mig att längta till havet... Jag sitter ju här i skogen bland svärmar med knott o mygg... Fivestar GÖTE du är BÄST! Din lille tvåa är jättesöt, men du är ju SNYGG!

2010-06-06 @ 09:08:16
URL: http://vetmalin.dinstudio.se
Polaren: Carro

Värsta mysiga strandmorronen, trist att jag va tvungen att hänga i Malmö istället! Men nu har jag sommarlov, så nu kan vi kramas mest hela tiden! Ja, när jag inte är hos mig såklart...Pusspuss

2010-06-06 @ 09:12:06
Polaren: Nilla

Vilken härlig morgon ni hade. Jag blir allt rysligt avis. Du får allt ta med Harry, Prinsessorna och mig till stranden i nästa vecka. Åh, vad vi längtar nu.

Vi syns snart/Puss

2010-06-06 @ 10:51:19
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Iris

Tjena brorsan var tvungen att gå in här och läsa så att jag slkulle bli lite glad igen. Var på utställning igår och vet du jag råkade ut för samma sak som du fick ett blått band. Domaren sa att jag hade för stora svarta fläckar det är ju det som är jag!!! Men det värsta var att hon sa att jag hade för djup skalle tror fasingen det måste ju få plats med min stora hjärna så därför är den djup precis som din är bred. Känner mig lite gladare nu när jag läst din blogg och tittat på din lillebror han är bra söt synd att inte jag hittade någon i min mattes säng. Ha det så gott brorsan så hörs vi kram från syrran SÖT IRIS VON FORNBORGEN

2010-06-06 @ 17:44:11
Polaren: Snygg-Göte von Fornborgen

Iris bästa syrran!!!

Du, va inte ledsen. Tjocka skallar och svarta prickar det vill ju alla ha. Sen finns det en och annan som inte känner till det. Men vi vet det, våra mattar vet det och du Iris jag hörde några gamlingar snacka på byn och gissa vad dom önskade? Jo, svarta prickar och tjocka skallar det va vad dom önskade mer än en lottovinst. Det känns så bra visst syrran???

2010-06-06 @ 19:20:16
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Polaren: Iris

Tack brorsan känns mycket bättre nu. Matte har pussat på mig och sagt att jag är finast som jag är. Moster Tilda som jag bor med fick också ett blått band men hon bryr sig inte säger att vi är finast iallafall. Sen har vi varit uppe på ängarna och busat och sprungit så nu känns det bra igen.

Kram från Syrran SÖT IRIS VON FORNBORGEN

2010-06-06 @ 21:40:38
Polaren: strövelstorpslagottona

Du är då en tusan till storebror. Men ibland får man faktiskt vara lite mjuk. Så söta ni är när ni pussas

2010-06-06 @ 23:39:43
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Torsten

Hihihi...tror att du också skiter svarta blommor på stenar, och vet du det är det bästa man kan ge av sej själv för det blir väldigt vackert!!! och heter man SNYGG-GÖTE då blir det extra vackert...ja, EXTRA allt!!!

Du är ju också snäll Göte, det har jag ju tyckt hela tiden, och att ta hand om små bröder och alla andra små o stora, det har matte sagt att man får en stjärna i himlen för....Jäääklar va mycket stjärnor det måste vara i himlen från just dej o mej :)

Matte hälsar o tackar för gratulationer o kramar!

Ta hand om er!

2010-06-07 @ 07:09:48
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Elliot Kung af Upphärade

Vilket härligt lördagsgodis han fick, Jalle. Då blev han välan glad!!!! För jag vet ju hur det är att vara nr ett, för det är jag ju alltid fast så kommer ju Sacco ibland och tror att han är nr ett, det är därför han alltid stjärnar sig och kråmar sig framför kameran. Men nr ett nu, det är absolut Hugo för han har dom största öron jag nånsin sett och du GÖTE, han ville väldigt gärna va din kompis :-)

2010-06-08 @ 00:11:24
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Wille

Näe det är väl inget konstigt med det alls ! Så är det, först vi storebrorsor, sedan lillbrorsorna, när vi är klara, det gäller även mat och leksaker.

2010-06-08 @ 23:48:42
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: Harry

Tjenamors Göte! Tack för i går. Det var riktigt lajbans att valla in Jalle i går. Jag hade ingen aning om att jag är en sån bra vallhund. Och jag hade ingen aning om att du är så jädrans stor. Tur att matte inte berättade det för mig, för då kanske jag inte hade vågat träffa dig. Men nu var det ju bara att gilla läget...liksom. Ha det...vi syns..Harry

2010-06-10 @ 18:19:41
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Becca & Olga

Oj vad den lille växer! ;o

2010-06-12 @ 22:15:04
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Polaren: Cruellas sida

Oj..jalle har nog redan växt om Ella. Finns väl ingen som inte skulle vilja ha dig som storebror Göte...Skulle verkligen vilja vara där på stranden med dig..

2010-06-13 @ 21:11:53
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Edith

Hej mina favvocolliesar, Dags för en rapport hur det går för Lill-Jalle. Du tar väl hand om honom på bästa sätt Göte? Självklart gör du det. Bättre storebror kan inte finnas. Colliekramar

2010-06-14 @ 15:36:42
URL: http://parisercollie.blogg.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0