Aaaaajjjjjj!!!! Jag e skadad!!!



Hej mina vänner!! Här ligger jag och lider. Jag e skadad och jag vet inte om familjen riktigt förstår hur synd det är om mig. Men min skada är dokumenterad  både i  bild och skrift. Jag vill verkligen dela det här med er. Lid med mig.... gråt med mig..... ge mig mer kärlek än ni någonsin gjort förut.



Jag tar det från början. Dagen började som vanligt med lite Jalle träning. Han har ju inte riktigt förstått det där med att han ska springa åt höger när jag springer åt vänster och tvärtom. Nä han springer rätt på. Jag hade precis snott åt mig bollen då det högg till i min tass. Jag blev halt som tusan och matte sa förbannade jädrans skitarmbåge. Hon svor som en värsta tonåring. Jag glömde bort min smärta och bara lyssnade, jag tyckte att det lät som musik i mina öron, alla fula ord som spottades ut ur mattes mun. Jag blev faktiskt lite förvånad över att hon hade ett sådant förråd på just den typen av vokabulär. WOW!!!! Det måste ha pyrt och bränt av  längtan i att få en orsak till att användas. Tacka min tass för det matte.....



Matte hade ju fel. Hon använde alla  underbara svordommar till fel kroppsdel. Du får allt be min armbåge om ursäkt matte. Den fattade ingenting och tassen fattade heller ingenting, så du får be den också om ursäkt. Som ni ser så har jag en skrämmande tagg i min tass. Kan ni känna min smärta???  Liiiid med mig för bövelen!!!!



Som tur i all otur så hade jag min mellanmatte Carolina på besök. Hon pluggar till sjuksköterska så hon vet hur man använder en pincett. Ja hon e en tusan till bra pincettskötare en av dom bästa jag känner. Ja, det säger jag er att matte hade aldrig fått röra min tass, nä, hur skulle det gått till..... Jag vet ju att hon hade blundat samtidigt.



Här e TAGGEN med stora bokstäver. Säg hej till taggen vet ja.... Jamen det va ju inte taggens fel att den hamnade i min tass.  Det va ju en nära dödenupplevelese både för taggen och tassen. JA..... Så va det!!!!



Men du GÖTE!!! Vad ska vi hitta på nu då så att du blir lika glad som jag sa Tronada. Jo nu vet jag, jag vill bestämma allt för resten av denna dag. OK. Det går välan bra, men du får ju bestämma bra saker.....Jag bestämmer att Jalle för en dag ska vara lillasyster istället för lillebror. Haha jag e så påhittig och rolig. Häng med ska ni få träffa min lilla lillasyster. Hon får inget namn för i morgon så heter hon ju Jalle igen.



Ååå!!! Gossingen så söt Jalle e som lillasyster. Jag satte en snodd på knoppen och målade läpparna med smör. Nä det gjorde jag inte alls om jag ska vara ärlig. Han har precis doppat näsan i smörbyttan för han fick äta frukost  vid matborden och vips så va han på väg ner i smöret.



Kooolan...kom och skratta med mig. Jag e så himla fnittrig idag, jag vill att vi delar skrattet i dag. Vi kan vi väl passa på att snacka om vem som ska få passa fölet när det kommer. Jag tycker att det ska bli jag. VISST????



Nu fjäskar du KOLAN. Det kallas för fusk. Nä du....Här kör vi med fairplay....det har vi alltid gjort.



Vad tycker du Jalle?? Va det en kul lek att du va lillasyser? Varför frågar jag??? Det spelar ju ingen roll.... När jag bestämmer så bestämmer jag..... Det e välan inget konstigt med det???



Jalla jalla, du behöver inte vara ledsen. Du ska aldrig mera behöva leka lillasyster. Jag gillar att du e Jalle, jag gillar att du e min lillebror. Jag gillar att det e du och ja Jalle.

Hej då mina bloggisar!!!! Tänk på att det e MATTES DAG i morgon. Ett tips är att väcka husse när ni vill gå ut och pinka så kan matte få ligga kvar i sängen och vänta på frukosten. Det va välan ett tusan till bra tips. Det bästa ni hört i dag kanske????

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Totti

Åh, jag lider med dig. En tagg. I trampdynan som är så känslig. Jag är jätterädd om mina tassar och är skitnervös när matte ska klippa klorna. Hon har aldrig klippt i pulpan, men ändå. Nån gång kan vara den första. Men du är så modig. Och storsint. Du svor inte över taggen, trots att den gjort dig illa. Du är en storsint och generös personlighet, Göte. Hälsa Jalle det.

2010-05-29 @ 16:12:58
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Rudi

AJAJAJ! Den taggen gjorde ont den! Du är sååå modig och tålig GÖTE, som klarade den smärtan lätt plätt.Tur att du hade en nästan-syrra där med pincett! Din andra syrra, Jalle, är söt i hårband absolut! Ni är fina tillsammans. Jag blir avundsjuk på din lillebror! Två kramar till er!

2010-05-29 @ 16:23:22
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: strövelstorpslagottona

Ajajaj, det måste gjort tusan till ont. Men du är så modig. Klart vi grät floder för din skull, stackars dej, den modigaste colliepojken vi känner. Bra att du inte visade din smärta för lillebror/syster, eller hur det nu ska bli.

Ta hand om hela din familj och massor av kramar och pussar från oss.

2010-05-29 @ 19:42:26
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Britta

Oh fasa! Jädrans så ont det måste ha gjort Göte....

Jag satt och sa ajajajajajaj en lång stund - och ändå LÄSTE jag bara om den läbbiga taggen.



Så himla synd att du och Jalle inte var med på Fornborgens kennelläger - åååhh, så vi hade beundrat er båda två!

Kul och trevligt har vi haft i alla fall - och fått en massa goda träningstips.

Hippie har jobbat hårt, Stina och Bitte har mer varit liksom maskotar....

Vi är rätt trötta allihop ska jag säga - så hej då för den här gången.

Måste bara sucka lite med huvudet på sne´när jag tittar på bilderna av dig och din lillbrorsa tillsammans - ni är så makalöst gulliga :0)

Håller tummarna för att fölet kommer snart och att allt går bra - klart att du får passa fölet Göte - vem skulle annars.....

2010-05-30 @ 16:59:41
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: malte o snoken

Men aj din lilla tass! va ont det måste gjort!! stackars dig!!

kolla du har ju fått värsta söta lilla systern!

slafs

2010-05-30 @ 18:05:18
Polaren: Cruellas sida

Vi led med dig genom hela din berättelse tills vi såg att taggen var ute och du i säkerhet. Tack så mycket för att du påminde mig om att vi är i en utvecklingsfas och inte i trotsåldern. Vi lär oss mycket av dig, det är välan inget konstigt med det?;)

2010-05-30 @ 20:20:07
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Fornborgen

Hej på er både GÖTE och Jalle,

Vilken hemsk upplevelse för dig GÖTE, hoppas att tassen har återhämtat sig (och matte med för den delen). Säg åt matte att ska ni leka lillasyster mer så får tofsen sitta mer mitt mellan öronen.

Vi har haft en jättetrevlig helg här i Stockhom, och träffat många goa Fornborgenhundar. Det kommer bilder på hemsidan. Men det blev ganska många att redigera.

Kram till er alla två och fyrbenta.

Bettan och Olle

2010-05-30 @ 21:49:53
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Becca

Aj aj ajjj. stackare!

2010-05-31 @ 12:11:28
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Polaren: Älsa o Ästher

AAAAJ!!! Det där gjorde nog sjutusan till ont..stackars stackars snygg Göte!! Vilken tur att du fick hjälp att ta bort denna där taggen!! Hihihi..vilken söt lilla syster..hon kan ju heta Jalla=)

Våran matte hälsar att det är så underbara bilder i eran blogg att vi jämt blir glada när vi kikar in här

ha en bra dag=)

2010-06-01 @ 08:23:09
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Polaren: Torsten

Men guuud Göte....det måste ju ha varit du som lärt din matte alla dom där fula orden, eller??? Min matte har också lärt sej en del såna ord faktiskt, tror det är du som lärt henne också!

Det var en riktigt ful tagg du fick in i tassen, tur att den gick att ta bort...

Behöver kanske inte trösta dej just, du hann ju bli ganska glad igen innan bloggen var slut :) Tur att du är du!!!

Morsning kompis, vi hörs snart igen!

2010-06-01 @ 13:48:30
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Becca

Ja det hoppas jag med.

Men tassar tycker jag läker väldigt fort, andra säger att tassarna har lång läketid eftersom hundarna går på´t.

2010-06-01 @ 16:04:56
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Polaren: Gudmatte

Det var ju tusan sån tur att pincettskötaren var hemma. Hur skulle det annars ha gått. Det kunde ju ha slutat riktigt illa. Du räknar väl dagarna nu Göte...JA tills vi kommer ner...så klart!!!!!

2010-06-02 @ 00:24:04
Polaren: Edith

Hej Göte, Vad glad jag är att vara ute i etern igen. Stackars dig med den fula taggen i tassen. Tur att Carolina kunde hjälpa dig. Vilken överraskning ... att du blivit storebror till världens gulligaste Jalle. Oooh vad jag blir avundsjuk. Han är supersöt men förstås inte lika vacker och klok som du Göte. Det kan han aldrig blir för du är bäst. Nospussar

2010-06-02 @ 08:07:42
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Nilla

Men Göte...kom igen nu. Sluta oja dig. Vi syns ju på onsdag, tänka sig. Hur har jag kunnat klara mig ända sedan i höstas utan att träffa dig?????Jo tack vare bloggen...så klart. Så kom igen nu, ett litet inlägg till...vill jag allt ha. Men sen du...ladda för en riktig bamsekram på onsdag eftermiddag.

Puss & Kram

2010-06-05 @ 10:16:40
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Edith

Hallå Göte ... jag väntar på news från dig och JALLE. Jag saknar er. Colliekramar

2010-06-05 @ 16:36:22
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Nilla

Göte, Göte nu kommer vi snart. Och vi har badat och gjort oss fina. Matte har kammat, borstat klippt, badat och fönat så propparna ryker. Hälsa Jalle.

Puss på nosen från Greta, Havanna & Harry

2010-06-05 @ 16:42:26
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0