Tjockskallig!!! Jag???



Hej mina bloggisar,vänner och ovänner välkommna att morgonfika med mig och husse. Vi snackar lite om vilken strategi vi ska ha i dag på utställningen i Osby. Ska jag va coool, gullig eller bara mig själv? Vi får väl se vad jag känner för. Det som ska bli kuligast e ju att träffa barndomsmatte och husse. Ja dom har åkt hela vägen från Ekerö för att träffa mig. Jag e en tusan till omtyckt kille.



Barndomsmatte blir helt till sig när vi träffas. Hon ska klämma på mina vackra öron och fixa med min päls. Det va väl ok för mig. Jag trivs att bli pysslad med.



Det här mina vänner e Jalla jalla en ny liten Fornborgare som hälsar på. Nä, han e inte min även om han nog hade velat. Jag kan ju lära honom så mycket, kanske för mycket för hans eget bästa. Nu kommer en gåta.....Hur låter matte när hon får se Jalla Jalla????? Rätt Torsten och Rudi. Visst va svaret Åhh med huvudet på sne. Fjolliga vuxna dom skulle ju se hur dom ser ut. Åhh med huvudet på sne. Vad e det för sätt??? Nä nu går vi  vidare i dagen. Ja de e väl lika bra att få det överstökat.......PUh!!!



Husse du e så snygg. Bettan för tusan visst e han  välvinklad i bak? Det här går finfint husse.



Jaha domaren ger mig handen. Är det bra eller dåligt?? Det har ju alltid varit bra, men jag känner mig osäker. Vi fortsätter, häng med. Hur ska det gå????



Det va en tusan till tjockskallig collie sa hon.  Du får allt ett blått band. ( Ja, ni som inte vet så betyder det 2:a i kvalitet.)


Hörrödu Göte i dag gick det inte bra sa husse. Skitsnack sa jag, jag e så jädrans glad. Jag e så nöjd, men förbövelen fattar ni inte ?  Blåttband, killfärg. 2:a dubbelt så mycket som 1:a, tjock skalle det bästa av allt. Jag har så mycket innanför pannbenet så det syns utanpå. Snälla ni bli inte avundsjuka men jag e ju så jädrans bra. Jag har en stor hjärna helt enkelt. Jamen det e välan inget konstigt med det. Jag e GÖTE med stora bokstäver!!!!



Vad hände mer denna makalösa dag. Jo, jag träffade Xelma. Vi är inte släkt men jag har bestämt att vi ska vara kusiner. Så mina vänner säg hej till min lilla kusin Xelma en tusan till gullig tjej. Ni ser välan att hon skrattar av glädje när hon fick veta att vi skulle vara kusiner. Nu fortsätter vi, jag har sparat det bästa till sist.



Låt mig presentera Gamma von Forborgen min barndoms lektant.  Har ni sett något vackrare. Hon e klok, hon e vacker, hon bara äger helt enkelt. Nu vet jag att du undrar Torsten. Va då äger??? Jamen det e ett utryck som man använder. Vi kan säga att hon för sig som om hon äger hela världen. Så kan man säga......



Det här är Gammas CK rosett och Bettans fina borste. Det är en jädrans fin borste som både jag och husse har blivit borstade med. Ja husse va lite rufsig i mustachen och det går ju inte när han ska hänga med mig. Snygg hund, kräver snygg husse. Jo vars, så är det!!!



Du Gamma hur ska jag avrunda dagens blogg tycker du??? Jaa, det kan jag ju berätta, det var ju inte bara utställning jag har ju faktiskt blivit exteriörbedömd för korning.



Jag hade som tur var alla tänder i munnen och inte någon annanstans. Pust!!! Det går ju bra...



Jag hade både längd, höjd och bröstdjup.  Nu finns det mått på mitt underbara jag. Det va väl bra. Nu ska jag berätta för Jalla Jalla, häng med, ni får gärna lyssna.



Nu Jalla Jalla ska farbror GÖTE berätta lite om livets gåta. Det e så att allt blir så bra som du själv vill. Man kan vända det som e negativt till något bra om man bara vill. Du kan gå hem och gråta för ett blått band. Inte jag, jag älskar blått, jag e ju en blue merle. Du kan bli ledsen när domaren säger Göte du har för grovt huvud, inte jag, jag blir så jädrans glad. Tjock skalle, mycket innan för pannbenet. Det e bra.  När jag sen tittar i mitt exteriörbeskrivningsprotokoll så kryllar det av ettor, det finns några andra siffror men jag ser  bara ettorna för dom e flest. Då blir jag gråtig, inte för att jag e ledsen utan för att jag har haft en tusan till bra dag. Nu Jalla Jalla dansar jag vidare i mitt underbara liv. Du vi syns på Onsdag då ska du få följa med till Stranden.....Min alldeles egna Strand sen vill du nog stanna kvar här hos mig. Det e välan inget konstigt med det?

Nu e jag så jädrans trött. Kom nu husse nu ska vi gå i säng. Kom nu !!!!




Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Britta

ÄÄÄÄÄHHHH!

Utställningsdomare......

Sk-t i dom!!

"Grovt huvud" - trams!!!

Göte - du är VÄRLDENS BÄSTA OCH VACKRASTE GÖTE- That´s it!



2010-05-08 @ 22:54:48
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Cruellas sida

Göte-med extra allt- Det stämmer ju så bra. Du är den tjusigaste collien jag nån gång har sett. Jag är faktiskt lite avundsjuk på alla dina kusiner som får träffa dig. Synd du bor så långt bort, annars hade jag frågat om en dejt ;)

2010-05-08 @ 22:58:26
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Anonym

Göte, Göte min allra bästa Göte. (förutom pappa Göte, så klart) Du är vacker, du är klok, du är bäst. Hoppas att du får en fin dag på stranden med Jalla jalla och Fornborgarna. Snart får du visa stranden, kärret och Hjalmars backe för Harry. Bara en månad kvar nu. Du kan börja nedräkningen. Fy fasen vad kul vi ska ha. Puss från Gudmormatte ;o)

2010-05-09 @ 00:15:37
Polaren: Totti

Du är bara bäst, GÖTE med versaler, som kan vända allt till det positiva. Klart att det är bra med en rejäl skalle, så de kloka tankarna slipper trängas.

Och tänk att din barndomsmatte och husse kom ända från Ekerö för att träffa dig. Där var jag härom dagen. Det var fint där!

2010-05-09 @ 01:55:04
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Carro

Ja, jag tycker allt att du va snyggaste colliepysen där! Kanske lite förutom söta Jalla Jalla...åååh...Det var en himla bra dag, lilla fluffis! Puss

2010-05-09 @ 09:22:30
Polaren: Wille

Men vad skojgt att jag fick följa med dig på utställning. Det var spännande att följa dina äventyr där bland snygga tjejer och band. Varför kan inte Jalla Jalla följ med dig hem ? Du får övertala din husse att det nog är dags för ett syskon nu.

Ja nu vet du också att jag fått ett syskon ! Visst är han söt, men jösses så mycket bus han hittar på. Men idag har han börjat i min skola. Så nu ska vi se vad det blir av grabben här. Skönt att veta att du finns där och stöttar om det är ngt jag inte kan komma på hur jag ska lära honom.

2010-05-09 @ 12:09:16
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: Edith

Vilken intensiv dag du har haft. Du måste helt klart ha varit den snyggaste colliepojken i ringen. Tjockt huvud ... vad är det för trams. Nästa utställning med en annan domare blir det ... tjusigt och välformat huvud ... tror jag. Vilka gulliga kompisar och kusiner du har. Nu ska jag packa vidare. Nospussar

2010-05-09 @ 12:39:13
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Torsten

EN STOOOR hjärna, kräver ett TOCKT huvud....och ett blått band är ju 'grejhojta' som vi säger här i Pite!!!

Jag fattar allt du säger och jag håller med... Gamma äger!!!

Ha det, kompis!

2010-05-09 @ 14:12:00
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Malin m prickarna

Åhhhhhh Göte, inte lägga in bilder på gullig underbar sobel-collie valp.... framförallt inte ihop med ljuvlig gosig vacker collie-madame... vill ju ha en sån!!!! Prickarna verkar ju dock inte så förtjusta i lurvpälsar så det får dröja lite.

Tjockskallig? Nä, det var nog bara alla tvåbeningar som fluffat till pälsen lite för mycket, du kanske ska prova att vattenkamma dig nästa gång så ser huvudet kanske lite mindre ut :-). Din smarta hjärna är ju iallafall ordentligt skyddad :-)

2010-05-09 @ 15:07:53
Polaren: Rudi

Jamen, vad kan jag säga som inte redan har sagts? Snygg-GÖTE, det hörs ju på namnet att du är snyggast. Klart du skulle ha ett blått band som matchar din snygga päls. Att det skulle vara något negativt att ha en rejäl skalle det kan jag inte tro. Massor av hjärna där inne och mycket luft runt om, så den inte blir klaustrofobisk. GÖTE äger!

2010-05-09 @ 19:21:38
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: strövelstorpslagottona

Tänk att ha papper på att du är jädrans klok, inte många som har. Homla bra att du lär valpen hur livet ska levas. Jädrans snyggt ekipage, du och husse.

pussar

2010-05-10 @ 12:38:03
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Dorissnoris

Jasså, du har varit på sånt där utställningstjafs, det ska jag oxå snart, undrar vad de kommer säga om mitt huvud då husse alltid säger att jag har det alldeles tomt innanför pannbenet??



Vilken färg det än var på bandet så är du ju VÄLDENS SNYGGASTE GÖTE!!!



Kramar

2010-05-11 @ 13:44:17
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Ja men du är ju bara störst, bäst och vackrast GÖTE... och blått är ju en bra färg för du har väl oxå blått blod i ådrorna precic som jag... Jo GÖTE, jag har tänkt på en sak... jag skulle oxå vilja va din kusin, skulle det gå för sig trots att jag är krullig????

2010-05-11 @ 23:56:12
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Valle Vagabond

Snygg-Göte, klart att du är bäst och vackrast! Störst huvud också, det är bara pricken över i:t. Du har världens bästa filosofi när du vänder minus till plus. Sånt gillar jag.

2010-05-14 @ 22:12:56
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0