Träningstips efter för mycket julskinka!



Hejsan mina vänner! Här kommer jag in..... hm! Va faan! Jag e ju på väg ut ur bloggen. Nu blev det fel.  Jag ska inte springa ifrån er. Jag ska ju berätta om hur man går vidare efter julskinka och andra godsaker. Själv e jag ju smärt och vältränad. Men jag tänker hjälpa er och komma med lite tips om hur man kan träna så här efter jul.



Du kan börja med att bli vän med en häst. Närma dig långsamt och vänligt. Fråga snällt.... Typ så här. Spring nu Tronada så ska jag jaga dig och nafsa lite i svans och has.  Hoho! Tronada har du knäck i lurarna eller? Spring för tusan.... Gör inte bort mig nu när jag ska komma med träningstips på min fina blogg. Så kan man börja. Ja det va på det hela en bra början på en ömsesidig vänskap med en häst.




Om inte hästen springer så fortsätter ni att be snällt. Varför inte förklara att det e för hästens skull. Typ så här. Tusan vad tjock du har blivit nu i jul. Lite svårt att ta det lugnt med havren kanske? Tronada det finns ett ord som heter lagom. Så svenskt och fint. Spring nu Tronada så ska nog magen försvinna, det tar bara 3 veckor. Du behöver bara äta lite mindre och springa en jädrans massa mil så kommer du lyckas. Jag hjälper dig. Spring!!!!



Fy va sur du e Tronada. Du kan välan sköta din träning själv då. Jag springer vidare. Det finns andra som uppskattar min kunskap och fina hjälp mot ett bättre och lättare liv. Häng med så ska vi se vad vi hittar......



Hej Stina ska vi ut och jogga? Eller bara jaga varandra och ha lite kul?



Hon blev så glad. Det e inte ofta hon visar sån glädje.......



Hon gav mig en kyss på kinden och sa tack. Tänk vad fint.....



Ganska snabbt så tröttnade jag på Stina och ville vara lite för mig själv. Tänka lite på livet utan att störas av Pudladamer och annat otyg.



Medans jag ligger och snackar lite med min favvo boll så kommer jag ju på att varför inte hoppa lite snöhäck nu när jag e i tränartagen.
Det känns som en utmärkt träning så här efter jul.



Jag springer, nä jag flyger fram.  Det känns så lekande lätt.



Det blir alldeles tyst. Det e bara jag och häcken.  För ett ögonblick så känns det som om jag går på ingenting. Ja, i tomma luften.



Förbövelen det fanns ingenting. Jag försvann, allt försvann under mig. Det blev bara vitt, vitt och ännumera vitt.



Jag tar mig upp med munnen full av snö. Jag spottar och flämtar efter luft.



Äch! Det fattar ni välan att jag bara skojsar. Jag har ju bara larvat mig genom hela blogginlägget. Jag känner mig så skrattig och glad idag. Jag vet inte varför men det kan ju vara så enkelt som att jag lever. Jag har ju för tusan överlevt nyår. Visst va jag rädd, visst skakade jag och dreglade men sen va det över och det konstiga var att jag kände mig precis som vanligt.



Nu vill jag passa på (med tanke på den makalösa bilden matte har lagt in här) att lipa åt alla som lägger så mycket pengar på smällare. Hur skulle det va att köpa en get eller en åsna för pengarna. Sååå många getter och åsnor det skulle bli. Tänk på det ni!!!!! Och när jag har tillfälle så vill jag också säga att varför inte döpa alla till Göte det skulle nog glädja vem som helst.



Nu kanske ni tycker att jag har varit lite väl självgod och dryg. Så här kommer lite fler namnförslag.......Harry, Rudi, Torsten, Cruella, Britta, Fornborgen, Pillan, Älsa, Äster, Edith, Totti, Kulan, Elliot, Stella, Doris, Havanna, Greta, Wille, Hector, Ströveltorparn, Hillman, Illerson, Helga, Stina, MOSTER MÄRTA.......ja det finns såå många fina namn att välja på...........MEN!!!!!!!
Varför inte döpa geten till Göte det skulle den gilla!!!






Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Carro

Såklart mycket bättre att köpa getter än smällare, du är så klok du, lilla Fluffis! Kanske ses imorron, PUSS på nosen!

2011-01-11 @ 16:26:21
Polaren: Nilla

Tänk att det är träningstips även här hos dig Göte. Du delar då med dig frikostigt av allting. Och så mycket kärlek du har i bloggen. Tänk att vara så älskad så att en pudeldam vill sätta tänderna i dig. Förlåt, kyssa dig. Och vilka bra namnförslag du har på alla getter som vi ska döpa. Det kommer ju att bli massor med getter till slut. Så himla bra.

Puss på dig din charmör

2011-01-11 @ 18:00:26
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Malin m prickarna

Shit vilka bra träningstips! Mio brukar öva på det första... Prickarna är lite avundsjuka på din fantastiska päls, de säger att de fryyyyser och föredrar soffan framför snödrivorna...

Det där med getter är väldigt smart, du är en väldigt ovanligt klok o omtänksam vovve!

Stor kram till dig fivestar-Göte!

2011-01-11 @ 19:14:50
URL: http://vetmalin.dinstudio.se
Polaren: Totti

Suck, så vackert ni har det i Skåne. Och så tjusiga du och Tronada är ihop. Ni matchar varandra verkligen.

Jag förstår att du är lättad över att nyåret är över, och det är nästan ett år till nästa smällarfest. Kanske har vi lyckats omvända de skjutgalna tills dess, så att de köper getter i stället?

2011-01-13 @ 02:50:18
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Rudi

MEN vad tusan! Här har du bloggat för flera dagar sen...och vi har inte MÄRKT det!! Vi missade ju premiären! Tusan, tusan, tusan också! Men nu är jag här och tycker att getter gott kan heta Rudi, absolut. Vi tänkte på dig på nyårsafton, för då kom vi ihåg vilket helvete du och din familj hade förra året. Vad glada vi blev när vi läste i din eminenta blogg att du överlevt bra! Hurra! Killkram abslolut!

2011-01-13 @ 22:12:54
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Edith

God fortsättning på det nya året Göte! Och tack för alla träningstipsen. Dom ger jag till matte. Själv är jag ju ganska vältränad redan. Vi hundar håller ju igång för det mesta. Colliekramar

2011-01-14 @ 10:50:15
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Hillman & Illerson

Va, är du hemma, länge sen sist, visst blev det mycket gottigt under den långa helgen men tur är väl det så kallt som vi fått, då behövs varenda fettlager om vi nu hade haft nåt förstås, hihi. Vi gillar inte heller såna där fyrsprakerier.



Taxkramisar.

2011-01-14 @ 17:30:45
URL: http://taxar.bloggagratis.se
Polaren: Stella

God fortsättning på er där nere i skåneland :-)



Bra med träningstips, det kan både matte och framförallt Doris behöva, en av dommarna tyckte ju att hon hade lite för mycket substance, så träning behövs, själv är jag ju nästan lika perfektsom du Göte!!



Ha en underbar och snygg helg!

2011-01-15 @ 10:06:43
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Tusen tack för tipset Göte He he, jag skall fixa fram en häst till Kulan så kan hon få springa lite det behöver hon, tro mig :-) Speciellt eftersom hon mobbade mig och så var det bara att jag hade för mycket päls.

2011-01-16 @ 01:05:01
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Wille

Nädu sådan där stora djur som Tronada vill jag nog inte vara alltför nära. Har varit med matte ett par gånger, men dte räckte. Hector däremot han vill precis som du att de ska springa och helst fort !! Så han skäller på dem och försöker nappa dem i hasorna, men då säger matte till honom. Jag, jag håller mig på behörigt avstånd jag och ser på.

Här har vår snö börjat försvinna. På en del ställen är det grönt gräs framme !

2011-01-17 @ 15:07:28
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: Cruellas sida

Dina träningstips ska jag visa för Elof. Han har i mitt tycke blivit alldeles för tråkig och lat. Om han fick bort lite fläsk runt midjan kanske han skulle orka busa mer med mig! Prickpussar fån mig/Cruella!

2011-01-18 @ 18:07:08
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Torsten

Geten Göte skulle verkligen bli jättefint, kanske geten Torsten också....

Det är bra att du ger lite tipsiga efter-julen-tips, särskilt till tjejerna för dom bryr sej mer om sånt! Själv är man redan vältränad, krullig och snygg!

Kramar till er!

2011-01-22 @ 09:58:35
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Torsten

Men va fan....kom inte min kommentar med, skrev ju nyss! Jag väntar en stund så kanske den kommer....annars skriver jag en ny!

2011-01-22 @ 10:00:28
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Torsten

Okej....dom kom med :) Fint! Då skriver jag inget mer!

2011-01-22 @ 10:01:57
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Älsa pälsa o Ästher BollnäsTroll

hehehee hörru Göte!! Dom där träningstipsen förmedlar vi till våran matte;)det är då rakt inte bara julskinka hon stoppat i sej=))) näru typ allt möjligt sen hon slutade röka och nu gnälls det må du tro för hon kan snart inte ha nåt på sej, vi sa att vi kan gå till en bonde o låna lite säckar hon kan trä på sej=)))....undrar hur länge hon skulle kunna jaga en häst?!! Typ 3 meter sen skulle hon stupa....ja o före det skulle nog hästen ha skrattat ihjäl sej=)

Det var jättefina bilder på den där hästen o ryttaren tycker vi!! OCH självklart på dej Göte!!!

2011-01-23 @ 14:15:05
URL: http://leonland.bloggplatsen.se
Polaren: strövelstorpslagottona

Otack är världens lön. Sablar vilken energi du la på bantningsinstruktionerna. Varför inte kalla en get för Bengta?

pussar

2011-01-25 @ 14:43:53
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Nilla

Har du inte tränat klart än, eller måste man träna varje dag, kanske. Det är där det spricker för mig. Kontinuitet....inte för mig...då och då passar bättre.

Nospuss

2011-01-30 @ 17:57:22
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Helena

Grattis till tillökningen i flocken! Men nu får du sluta gosa med den lille människovalpen och uppdatera bloggen!

Kram

2011-02-11 @ 19:24:30
Polaren: Becca & Olga

Vilken snygg häst :D

2011-02-25 @ 13:09:17
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Polaren: Nilla

Visserligen sjunger man ju att "julen varar ända fram till påska", men nu får det väl ändå vara nog!!!!Kom igen nu! Vill höra lite om du har det där borta i södern. Väder och vind, familj och vänner, och sånt. Kom igen nu!!!!!!!!!!!!!

Puss

2011-02-26 @ 11:27:31
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0